dinsdag 15 april 2014

Confetti met ei



Soms heb ik het idee dat ik heel de dag loop te commanderen... heb nog net geen uniform aan maar het scheelt niet veel.
De oplossing?!? Loslaten? Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Zeker nu het verschil tussen de jongens en de meiden nog net te groot is om met hetzelfde speelgoed te spelen. Bijvoorbeeld een kinderschaartje. Niet doen! Afblijven! Uuhhh! Pasterop he! Laat het me niet zien hoor! Dan maar proberen met hetzelfde speelgoed te laten spelen... dan hoef ik minder te corrigeren.


Onze muziekkoffer en verkleedkoffers zijn vandaag dus goed gebruikt! 


Confetti maken konden ze ook allemaal zelf dus dat ging goed! Oud behang... inpakpapier en een grote perforator... 



Van de restjes maakte ze zelf een kroon... ja echt helemaal zelf zonder hulp van mij! 



Ow ja... nog iets! Er was een piepklein eitje uit de dakgoot gevallen! Echt heel klein! Ik had een vuilniszak om het hoekje buiten gezet waar hij op was gevallen en dus was hij nog heel... dus vandaag hadden we een echt klein vogeleitje! Deze x zonder hazelnoot praline! Hij ligt ondertussen in de kliko want het was een leeg eitje. Het stikt hier op het moment van de vogelnestjes en waarschijnlijk over een tijdje krijgen we weer de zwaluwnesten onder de dakgoot. 

Vorige week stond ik de was van de droogmolen te halen en het schemerde...   er vlogen kleine vleermuisjes op en neer opzoek naar een lekker sappig mugje! Raar hoe die toch vliegen he... zo ongecontroleerd... tenminste, dat lijkt zo. Als je beter kijkt dan zie je dat ze niet zomaar wat doen maar echt op jacht zijn... Ik pakte een houten knijper en gooide hem in de lucht ter hoogte van de vleermuis... hij viel hem echt letterlijk aan!!! Keer op keer dook hij naar de knijper... maar lekker vond hij hem niet! 

-xxx-










Geen opmerkingen:

Een reactie posten